Baby K update

Här kommer en liten baby update! Har gått in i vecka 33 och det är 8 veckor kvar till due date (kanske så lite som 6 veckor om Key är tidig) Min barnmorska blev förskräckt när jag nämnde att jag varit i Thailand eftersom zika viruset numera finns där (EN person har fått det där) och erbjöd 'stödgruppsmöte' jag kan gå till och prata om det 😂 Vad jag däremot glädjeligen tackade ja till var extra ultraljud ända upp till förlossningen för att se till att allt är ok. Riktigt bra service NHS har här i England. Kan fortfarande inte komma över att man bara får 1 ultraljud i Sverige. Sverige som är så bra med allt annat rörande barn (föräldrapenning, billiga förskolor, mamma/pappaledighet etc.) borde erbjuda ett ultraljud i varje trimester. 

Igår var jag på mitt 5e ultraljud och allt såg jättebra ut! Bebisen ligger med huvudet nedåt redan och allt från hjärta, storlek och blodflöde såg bra ut. Vikten låg på 1,8 kg vilket är lite mindre än the average men inom det normala. Längden kan de inte se men ligger på ca 42 cm. 

När läkaren gick för att hämta något papper så sneglade jag på datorskärmen där mina scanbilder var och trodde hjärtat stannade i några sekunder. Där stod nämligen Scan-sex- FEMALE. 
Blev först chockad sedan besviken. Det var ju inte såhär jag ville veta könet!! Utbrast till Steve 'omg I just saw what we're having!!' Varav han också kollade på skärmen och sa 'Sandra It's YOUR sex, not the baby's!' Phew! 😅
 
Det är i princip omöjligt att få en bra ultraljudsbild eftersom barnet är så stort nu, men kollar man noga så ser man att bebisen har händerna för ansiktet. 

Det är en extremt livlig unge därinne. Jag känner sparkar/knuffar i princip hela tiden och den har hicka varje dag! 
#1 - - A:

😂😂😂 Jag dööör så rolig du är!

Upp