Vecka 35

Innan kunde jag glömma bort att jag var gravid i flera timmar men nu går det inte att undvika! Det bökas konstant runt i magen (dygnet runt) och det börjar bli tungt. Jag får minst 10 likadana kommentarer från främlingar varje dag (when are you due? What are you having? etc.) och folk har nu börjat ta på magen utan att fråga. Känner jag personen så är det ju bara mysigt, men jag tycker verkligen inte om när folk man inte känner gör det! En kvinna på konserten och en av våra byggkillar gjorde det denna veckan.. Lite oförskämt tycker jag även om de bara menar väl.. 

Baby K är nu ca 45 cm lång och väger ca 2.4kg. Jag har gått upp 10 kg nu 😳 (jag som trodde jag bara skulle gå upp bebisens vikt + några extra kg vatten/livmoder/blod) men där hade jag fel (opåläst) Tydligen är det vanligt att lägga på sig flera kg varje vecka mot slutet. Sen gör väl mina dagliga glassar sitt också 😉


#1 - - Malin:

Tycker du ser väldigt smidig ut för v. 35 :) Är inte bäbis och allt med den 11-13 kg bara det? Jag gick upp 18 kg med barn 1 & 3 men bara 10 kg med barn 2. En gravid kropp är jobbigt oberäknelig 😜

Upp