France wine tasting

Det blev en spontantrip till Frankrike för vin och champagne provning! Wine tasting (drinking? hehe) är en av mina favorithobbys. Vi har gjort många provningar i London, minst 5-6 gånger i Frankrike och även i Napa valley i Kalifornien. Vill gärna åka till South Africa och Argentina någon gång i framtiden. 
 
Denna gången åkte vi till Chablis (en av våra favoritviner) och Epernay i Champagne med två andra par. I Chablis bodde vi i världens finaste B&B och i Epernay hyrde vi en grymt flott husbåt som hade hot tub på däck! Det är så mysigt att gå på vinprovningar i Frankrike. Oftast gör man det i mysiga små caves och har man tur att Fransmännen riktigt trevliga trots vår lack av Franska ;-) 
 
Jag föredrar vinprovning till champagne provning, mest för att vin skjiljer sig mycket mer i smak än vad champagne gör så det blir mycket mer intressant. Vi bad om att inte få veta priset förrens efter vi provat alla, för man ändrar lätt sin åsikt omedvetet om man vet att det är ett svindyrt/billigt vin/grand cru etc. 
 
















Vårt fina B&B i Chablis 
 
Ps. Ursäkta min särskrivning ibland, jag ser det knappt själv eftersom jag är van vid hur man skriver på Engelska där vi alltid delar på orden. ;-) (favorite hobbies tex.)
 
Och glöm inte att ♥ inlägget om ni gillar det. Mycket roligare att skriva då :) Puss!
#1 - - Jannica:

Älskar dina boots, var har du köpt dem? 😍

Svar: Tack! De ar fran Kurt Geiger, kopte dom pa Selfridges har i London :-)
Sandra i London

Upp