Frankrike!

Har ju helt glömt bort att berätta om vår wine tasting trip till frankrike i juli. Dock orkar jag inte skriva en hel novell.. Vi besökte bla Nuits-Saint-Georges (för rött vin) Sancerre (för vitt vin) och olika towns i Champagne (för champagne såklart!). Jag rekommenderar verkligen att åka på wine tasting trip, (haha vad gammal jag låter nu..) man lär sig oerhört mycket.. vilken sorts vin man gillar, vilka årsgångar som är bra/dåliga etc. Jag har blivit jätteduktig, var ju på liknande resa förra året på olika wineyards runt om i Frankrike. Det kostar ingenting att prova och man får hur många glas man vill ;-) (inget spottande i glaset här inte) .. sen så köper man det man gillar istället köpa halvkasst vin på tesco för samma pris!

Här kommer lite bilder!

Första stoppet, Troyes... Champagne regionens "old capital".

Uteservering!

No traffic. Blue sky. Top down!

Crepes med nutella till frulle!!

Köper vin..

Såhär spenderades många timmar.. :)

Pre drink på hotellets backyard

Jag rejsarrrrr... haha jag ser ju ut som en liten tönt, når ju knappt upp till ratten ;-)

Provade champagne på Moéts house.. love moét!

Simon & Susie tar täten

Mer champs

Jag inhandlade AS GOTT rosa champagne.. ägaren sa att han säljer det på Dorchester's & Claridges! (för säker 3 dubbla priset) Ska spara de till jag har något att fira!
Upp