stan

Skoskav ar ju bara fornamnet. Men far val skylla mig sjalv. Gick konstant i 5 timmar igar.. borjade pa the national galleri som ligger vid fina trafalgar square. Det ar ett kant art galleri. Aldrig varit dar innan + att jag inte ar intresserad av konst, men vissa tavlor var fantastiskt fina. Det var bl.a tavlor fran Monet som var den enda kanda konstnaren jag kande igen hehe ;) Vissa delar av galleriet var dock skit.. massa bilder pa jesus (inget fel pa jesus men ni fattar) som sag i princip lika dana ut. Det ar gratis sa val vart ett besok!

Fin utsikt fran bussen

Trafalgar square och the national gallery


Sedan gick jag en runda i mitt kara soho och kikade i lite butiker..alskar verkligen soho, det ar sa mysigt dar.  Drog aven klassikern regent & oxford street som ar de basta shopping gatorna i London. Men jag gillar inte att ga pa dom gatorna.. fullt med SVENSKA TURISTER overallt. Fick for mig att ga in i Primark en svang, men kom lika fort ut nar jag pamindes om hur mycket jag HATAR den butiken. Fula klader och dalig kvalite. Varfor kopa bara for de ar billigt da.. 


Soho

Mayfair ar en ny favorit. (Omradet soder om Oxford street och vaster om regent street) Dar finns det massa butiques och mysiga cafeer. Hittade flera sota sma gator som jag aldrig sett innan..Pa kvallen ar Mayfair definitivt the place to be! Klubbar som Maddox, Sketch, The mayfair club, Vendome och Mahiki ligger dar. De tillhor latt top 10 basta klubbar i London!
 
Gata i Mayfair

Mayfair

Pa kvallen motte jag upp min kompis Emma! Kul att se henne igen! Emma stalar verkligen av possitiv energi... blir alltid glad av att traffa henne :) Vi gick bort till china town och dinade, sedan ett glas vin pa en mysig liten pub vid piccadilly! Vi sag en "kandis"... en dommare i svenska "let's dance" .. jag har noll koll pa sant, men han ska tydligen vara fran england!

Valdigt bra dag igar!
| |
#1 - - malin:

hahaha det var säkert tony irving! Miss u!

#2 - - Anonym:

Jag är inte ledig då tyvärr och jag måste verkligen jobba det sista !!! :( men jag spanar vidare, hihi. love f

Upp