Renoveringen fortsätter

And it's Friday 🙌 Även om jag är ledig varje dag så är fredagar alltid något speciellt! På dagens schema står ett välbehövligt frisörbesök, manikyr och en tripp till Kensington highstreet för lite shopping. Vill bara ut från huset, så noisy och smutsigt. Väntar SÅ tills renoveringen är klar. Förhoppnigsvis inom 2 veckor tror vi. Har nog bara varit ensam i huset en gång sedan vi flyttade in..i skrivandes stund byts vartenda fönster ut, trädgårdsmästaren försöker ta bort en kulle där trädet stod och snickaren gör klart min walk in wardrobe (Det har han sagt de senaste tre gångerna han varit här så jag tar det med en nypa salt), och jag har gett upp hoppet om att badrummet någonsin kommer bli klart. Hade jag vetat lite basic plumbing hade jag gjort det fortare själv. 

En grej jag blev lite upprörd över i veckan var att badrumsdesignern (hur han nu kan kalla sig det utan att ha designat nånting) skickade fakturan till Steves email, inte min. De har aldrig ens träffats eller ens pratat i telefon/mailat, jag har varit deras kontaktperson som tagit alla beslut och designat badrummet helt själv.. Ändå antar dom att 'mannen' ska betala?? Sån könsdiskriminering hade nog aldrig hänt i Sverige.. 

Frukost på mysiga Brew & blues som ligger runt hörnet. Jag är besatt av almond croissanter och kaffe. Hade tänkt besöka alla Chiswicks caféer för att hitta den bästa kombon. Än sålänge ligger nog kitchen & pantry och Le pan bäst till. 
Upp