Flowers

I söndags var jag och min future mother in law på Columbia road flower market för att få lite flower inspiration till bröllopet. De flesta vi känner som gift sig har bokat florist minst ett halvår innan, ibland till och med 1 år innan. Men vi kör ju lite freestyle som ni säkert förstått. Har redan pratat med en florist men blev helt chockad över priset.. Att ha en bukett med blommor på varje bord (9 bord totalt) gick på nästan £900.. Och då var det verkligen inget avancerat jag frågat efter. Nog att jag älskar blommor, men jag tycker det är löjligt att betala så mycket för bordsdekorationer. 
 
Tanken med att gå till Columbia road var att få inspiration och att möjligtvis kunna köpa blommorna från en säljare där (blommorna är minst halva priset). Dock visade det sig att de inte gör delivery till bröllop (måste hämta blommorna själva + köpa vaser etc) + att det är mothers day dagen efter bröllopet så priserna är skyhöga..så typiskt!
 
Så nu försöker vi komma fram till vad vi ska göra angående blommorna. Antingen köper vi de dyra och blundar när de drar visa kortet, eller så köper vi en billigare blomsort (en jag egentligen inte vill ha men som ändå ser fint ut) eller så struntar vi helt enkelt i blommor och har endast levande ljus? Svårt.. Jag har alltid föreställt mig de dyra blommorna som matchar mina bridesmaids klänningar.. Hmm.. 
 
Upp