Wedding stress

Ja vi har minst sagt haft wedding stress from hell den senaste 1,5 veckan. Allt som gick så snabbt och smidigt först. Jag sa till och med till kompisar att 'Vad är det folk menar med wedding stress egentligen? Vad är så stressigt?'
 
Vi hade lokalen, wedding plannern, cermonin, band, fotograf, klänningen (mer om den i ett annat inlägg!), honeymoon flyg bokat, skickat ut nästan alla 'save the dates', familj har bokat flyg hit etc. etc. Vad händer? Jo, våran wedding planner försöker screw us over! Först hade hon lagt på £2000 på vår qoute/contract och låtsas 'kalkylerat fel', sedan hade jag frågat TVÅ gånger 'can we have a band playing?' varav hon hade svarat 'yes of course, either a band or a DJ, up to you'.
 
Nu visar det sig att vi inte får ha ett 'vanligt' band, utan ett 'acoustic band', vilket i princip betyder en kille med gitarr, alltså inga trummor, elgitarrer etc. Hennes ursäkt är att hon meeenade ju ett acustic band (man kallar inte ens det ett band), och att hon tror att lokalen kanske kommer få tillåtelse att ha ett riktigt band i deras nya kontrakt nästa år. Detta fick vi reda på samma dag som kontraktet skulle skrivas, tack vare min wedding planner bok faktiskt. Där stod de frågor som de rekommenderade att fråga innan kontraktet skrivs. Frågan var alltså 'Has the venue got any sort of restrictions?'. Jepp, sound restrictions kom det fram.
 
Ett band är ett absolut måste för oss så vi kommer tyvärr inte kunna använda vår dream venue. Så jäkla ledsen och besviken. Så nu är vi tillbaka på square one och måste hitta en lokal som är tillgänglig samma datum. Och just nu filar jag på ett brev till vår wedding planners chef där jag mycket tydligt uttrycker mina känslor. You do not fuck with a future Mrs Kirk!! 
 
#1 - - Tina:

Fyfan vad sugigt! Hoppas det ordnar sig. Alltså hur krångligt ska det vara liksom att boka en lokal?! Haha

Kramis!

Upp