The engagement story- Part 3

...efter en napp och dusch gav Steve mig en liten 'birthday present' (som om resan inte var nog), en superfin marinblå klänning från banana republic. Den satt som smäck så valde att ta på mig den kvällen till ära. Vädret var perfekt och det började bli skymning ute (själva skymningen eller 'civil twilight', som jag nu lärt mig det heter, är ett helt annat kapitel, Steve hade studerat, jämfört och funderat ut den exakta tiden för den perfekta skymningen months before..)
 
Så klockan 19.20pm (exakt) blev champagnen uppskickad till rummet (vilket jag visste om, så anade inget). Jag gick ut på balkongen och blev helt till mig när jag hittade tre stora ljuslyktor 'gömda' bakom dörren till terassen. (Steve hade bett personalen gömma dem så de inte bara stod där redo, då hade jag kanske anat) 'OMG! Look what I found! Candles! Amazing! Oh, and here are some matches, perfect!' Så jag tände lyktorna och bad Steve ta med sig högtalarna ute på balkongen. Han hade då redan förbett en spellista med 'våra' sånger. 'This is soooo romantic' sa jag flera gånger. Steve var precis som vanligt, det var bara när han 'gick på toa' för andra gången och kom ut på balkongen med kavajen på sig som jag började ana att något var på gång.. Varför har han kavajen på sig? Ligger det något i fickan? Nej, don't be silly... inom loppet av en minut stod vi upp och kollade på utsikten, och när han gick ner på knä trodde jag att hjärtat skulle stanna. Att höra någon säga 'Will you marry me?' händer ju bara på film!! Nervöst och fnittrigt sa jag 'YES!!' ♥ (nej, jag grät inte, jag var ju i chocktillstånd). 
 
 
Vi drack ett glas champagne och pratade ivrigt om allt och inget. Från hur fin ringen var, till hur han kom på idén, att han hade ringt min chef och fixat ledighet, ringt min pappa och frågat om permission (aww!), till hur han lurat mig med festival campingen, hur han tog reda på min ringstorlek etc. etc. Allt var lite suddigt, tror vi båda var lite chockade men väldigt glada. 
 
'Our taxi is here', säger han tillslut. 'But we got more than half a bottle of really expensive champagne here, let's take another one' sa jag. 'We will loose our dinner reservation if we don't leave now'. Så vi tog hissen ner, förbi loppyn och ut genom dörren. Där stod inte en taxi, utan en limousin och väntade på oss med en kall flaska champagne på kylning. Han bad chauffören att köra runt oss i Manhattan i en halvtimme innan han tog oss till restaurangen. Den halvtimmen kändes som 2 minuter, minns knappt vad vi pratade om. Men inget slår att cruisa runt NYC i en limo med en flaska champagne och en diamant på fingret vill jag lova. ♥
 
 
Taxin åkte över Brooklyn bridge och tog oss till The river café, som är en superlyxig restaurang som ligger under Brooklyn bridge med VÄRLDENS utsikt över Manhattan skyline. Tänk vita bordsdukar, levande ljus, pianist och utsikten. Det kändes som om jag var med i en film. Detta är inte verklighet. Jag förberedde mig på det värsta.. att vakna upp från den bästa dröm jag haft. Men jag vaknade aldrig även om jag bad Steve att nypa mig i armen ;-) Vi beställde in cocktails, vin och en trerätters middag. Jag åt ingenting!! Endast en tugga. Jag försökte verkligen att få ner maten med det gick inte, även om det var jättegott. Aldrig varit med om det tidigare. Steve åt inte ens hälften av sin mat, antar att det var all excitement som spelade ett spratt med oss. Stackars Steve som fick betala för den dyraste notan ever utan att vi ens åt maten. Well, the setting was perfect ♥
 
 
Efter middagen som ingen åt tog vi en taxi till en bar nära hotellet för en drink. Sedan gick vi och la oss. Självklart var jag vaken hela natten och sjukt hungrig så åt upp kakorna i vår minibar.
 
 
 ♥ That's our engagement story ♥
 
 
#1 - - Susanna Maria J:

Så romantiskt!!! :D <3

#2 - - Johanna:

Han är ju uppenbarligen en keeper, den där Steve! :) Stort grattis igen!

Svar: Tack! The plan is to keep him ;-)
Sandra i London

#3 - - Sara:

Så otroligt romantiskt :)

#4 - - Sigrid:

åhhhhhhhhhhh

#5 - - Tina:

Så kul att du dela med mig:D Och GRATTIS:D Hoppas verkligen man får följa bröllopsplaneringen. Tror det skulle bli skitkul!

Kramis

Upp