catch-ups

Det har varit daligt med inlagg pa senaste tiden. Har haft tva helt perfekta och busy helger, darav daligt med bloggande eftersom det ar pa helgerna jag oftast har tid/lust att skriva. Forsta helgen spenderade vi i Cambridge, en jattefin stad som jag verkligen rekommenderar er Londoners som vill ha en weekend away da det bara tar ca 1,5h att kora dit. Fina universitetsbyggnader, pubar och bra shopping. Jag och Steve utforskade staden pa basta mojliga satt; genom att pubcrawla sig igenom stan. Typiskt oss. Anledningen att vi akte till just Cambridge var for att ga pa en blues concert (Robert Cray) som Steve gillar. Inte min cup of tea direkt (foredrar Rihanna). Mysig helg hur som helst. 
 
Och forra helgen hann vi med en hel del kul London activities! Afterwork drinkar pa en mysig utseservering vid Themsen, sedan middag pa det har stallet med vara vanner Simon & Susie. Och slutligen cocktails uppe i The Shard! Sa coolt stalle, jag ar ju helt besatt av rooftop barer som ni kanske vet vid de har laget, och Shard ar ju min favoritbyggnad i London sa det kunde ju inte bli annat an succ'e! 
Hann aven med att aka speedboat pa Themsen i akta James Bond anda. Vi fick det av svarmor i julklapp och jag ljog lite nar jag sa till henne att det var 'sooo much fun!', jag trodde seriost att min stund var kommen. Nar man passerat tower bridge med bat sa finns det tydligen ingen speed limit, och det marktes. Minns att jag tankte under de varsta kurvorna (baten var sa nara valta den kunde, med flit av foraren antar jag)  att 'vi dor ju i alla fall tillsammans, vilken story det kommer bli i tidningen'. Rekommenderas om ni gillar det sjukaste aken pa Lisseberg. Skrackblandad fortjusning var det for mig. 
Aven sondagens vader var helt underbart. Vi hade den basta dagen med Natalie & Gemma (som vi traffade i jungeln i Goa!). Vi hade picnic i Hyde Park...inkluderat pannkakor, bubbel och bikini! Efterat blev det ett par drinkar pa den urmysiga Knightsbridgepuben 'The greenadier'. 
 
 
Kort och gott. Summer is here!! 
 
 
 
 
#1 - - Bara brittiskt:

Brrr. Den hade jag inte hängt med på.

Upp