The jam tree

God Morgon! Denna gråa söndagsmorgon tänkte jag tipsa om ett av Londons guldkorn. Jag är ju liksom de flesta som bor i England ett stort fan av sunday roast, speciellt beef roast. Godare "husmanskost" går det inte äta. Perfekt måltid just en söndag eftersom man kanske är lite smått bakis och behöver en stor portion ("rejäl") mat. Det finns inget mysigare än att mötas upp ett gäng vänner på en fin pub, beställa in lite vin, äta god mat och prata om allt och inget.  
 
De flesta som kommer till London som turister gör tyvärr misstaget att gå till pubar inne i smeten, runt Oxford street, Piccadilly, Leicester square eller Covent Garden. Men som Londoner är det ett big no no (visst, det finns säkert ett par pubar som är undantag) att gå till turistområden för en roast. 
 
Förra söndagen mötte jag upp mina nyfunna Goa-vänner Natalie och Gemma för en roast på en av mina favoriter, The Jamtree i Clapham old town. Otroligt god mat för att inte tala om efterätten! Deras chocolate brownie var en av de bästa efterätter jag ätit. 
 
Glöm ej att boka bord innan, the jamtree är alltid fullpackad på just söndagar. Det har även en restaurang på Kings road i Chelsea. 
 
Upp