Nobu

I torsdags följde jag med Steve på "client dinner" på Nobu Berkeley st, ibland måste man ju ställa upp för mannen hehe ;-) Hade en helt fantastisk kväll. Det var vi, en stockbroker Steve jobbar med ibland och hans wifey. Vi träffade dem på Mo Farah's charity ball under The Olympics, men har tyvärr inte träffats igen förrens nu. 
 
Som alltid på client dinners flödar champagnen, maten slutade aldrig komma in och vi drack det dyraste, ganska godaste vinet jag någonsin druckit. Inte nog med att jag blev bortskämd med det, jag fick även en present innan det var dax att gå hem. En Nobu kokbok signerad av Mr Nobu själv. (Nämnde under middagen att jag älskar att laga mat). Muta eller bara en trevlig gest? Jag bryr mig inte om jag ska vara ärlig för jag blev skitglad! Den finaste och dyraste kokbok jag äger. Längtar tills jag ska försöka på mig en av deras himmelska recept... 
 
Kan högt rekommendera Nobu (speciellt om man slipper betala). Maten var himmelsk och restaurangen har en väldigt cool atmosfär med snygga människor, bästa stället för people watching. Dock tycker jag att Hakkasan (liknande koncept) har snyggare interior till bättre priser. 
 
Allmänt | |
Upp