The engagement story- part 2

Så, väl i New York fick jag en smärre chock när den gula taxin stannade utanför hotellet. Vi bodde inte bara på 5 stjärniga Sofitel precis runt hörnet från 5th avenue, utan i sviten med privat (!!) takterass som var ungefär storleken som en mindre lägenhet. 'I thought I might treat you because it's your birthday present'
 
 
För att skippa ett kapitel om första dagen (det blev ett par rooftop barer såklart) och hoppa till lördagen, som visade sig i efterhand vara den bästa dagen i mitt liv, så vaknade vi tidigt (jetlaggen) och beställde upp frukost som vi åt på terassen.
 
Steve sa att han hade planerat hela dagen incl. lunch och middagsbokning, så jag behövde inte oroa mig om någonting (jag fick lite smått panik på planet om att jag inte hade bokat några restauranger). Han sa att han kan berätta planerna eller keep it a surprise, upp till mig. 'Keep it a surprise!' sa jag, beyond excited. Han sa att han hade lite grejor planerat på dagen och en sen restaurangbokning på kvällen. Hotellet skulle även bjuda oss på en flaska Champagne eftersom vi bodde i sviten, så vi kom gemensamt fram till att vi borde be dom komma upp med champagnen innan vi skulle ut på middag. 
 
Hur som helst, efter frukosten tog vi en taxi downtown (fortfarande ingen aning om dagens aktiviteter) där bilen stannade vid en av pirerna. Jag kollade ut genom fönstret och ser en helikopter!! 'We are not going up in a helicopter, are we!?' Sagt och gjort. Vi åkte runt Manhattan med utsikt över frihetsgudinnan, skyskrapor och central park. Helt galet roligt var det, även om man var lite smått kallsvettig ;-)
 
Efteråt begav vi oss till Brooklyn (på skakiga ben) för en Mexican lunch pa den mysiga restaurangen Gran Eletrica. Mycket gott och trevligt. Träffade ett par från Texas som vi spenderade halva lunchen med (mycket prat om the royal family såklart) och drack starka margaritas. Efter maten smällt åkte vi till en cool matmarknad Steve blivit rekommenderad av en kollega i Williamsburg (Brooklyn) för efterätt. Väl där, tror ni inte vi springer på hans kollega?! Han bor i London men råkade vara i NYC samma helg och samma plats. Han visste förövrigt om vad Steve hade planerat, men försa sig som tur väl inte. 

 
Efter en drink och ytterligare lite mat på marknaden begav vi oss tillbaka till hotellet för att ta en powernap och byta om inför kvällen.
 
To be continued... 
 
x
#1 - - Lina:

Men lägg aaaav , min kille säger att det inte finns såna här killar på riktigt när man ser på romantiska filmer haha men du har verkligen lyckats hitta en ;) nyfiken på resten!

#2 - - Jannica:

He sure knows how to treat a lady! Ser fram emot part 3! :D

Sandra, du som är London bo och gillar god mat och goda viner... har du något/några bra tips på restauranger/barer? Jag och min sambo + hans syskon med respektive ska till London nu i höst och skulle vilja hitta några guldkorn där man kan äta och dricka gott, billigt som dyrt! Några spontana tips?

Upp