The engagement story- Part 1

Hej och tack för alla hälsningar! Det har nu gått 3 veckor och jag är fortfarande i exstas! 
 
Klart jag kommer dela med mig av the prososal story.. dock tar den 'riktiga' historien minst 1 timma att berätta haha.. men får försöka dra en kortare variant utan att missa några detaljer. 
 
Så. puh, vart ska jag börja? Jag fyllde ju år 2a juli och Steve hade bokat en weekend away som present ett par veckor senare. Vilket för mig var helt vanligt, det brukar han göra även om jag inte fyller år. Jag fick ju India resan i julklapp så detta var ju ingen big deal. Han sa att dit vi skulle var i the UK, ett par timmar utanför London så vi kommer antingen ta tåg eller köra bil dit. Han sa att vi skulle på ett 'event' på Fredagen, något som jag 'alltid sagt jag vill göra' och på lördagen skulle vi åka till en annan location för att förlänga helgen. 
 
Packningen då? tänkte jag. 'Don't you worry I can pack for you' säger Steve. Tack men nej tack, jag packar gärna mina egna outfits (man kan ju inte lita på män), så vi kom på gemensamt att Steve skulle skriva en lista på vad jag hade haft på mig och vi gjort vissa aktiviteter i London. Tex. Packa något att ha på dig om vi ska till Hyde Park en hel dag, en outfit om du ska på en 'hip market' och sedan en cool bar, en outfit om vi ska på fin restaurang etc. Han bad mig även att ta med mig mina regnstövlar hem från jobbet 'in case it rains'. 
 
Steve hade medvetet lämnat gudieböcker liggandes på bordet så som 'best drives in the UK' och lämnat en tågtabell på sin ipad. Jag var stensäker att vi skulle på festival och sedan ett finare hotell nånstans i närheten den andra natten. 
 
Taxin kom som beräknat klockan 7 på morgonen för att köra oss till tågstationen som 'ligger i Surrey eftersom det går ett direkttåg därifrån'. Efter vi kört i över 1 timme säger jag 'Steve, aren't we very close to Heathrow airport now?'. 'Babe, we are AT Heathrow airport. And we are not going on a train, we're going on a plane'. Han gav mig ett rött kuvert där det stod 'Happy birthday Sandra' på. Och innuti ett papper med en bild på New York skyline och tva flygbiljetter. 
 
'Yes, we're going to New York!!'
 
 
 
 
Fortsättning följer.... (haha känner mig som typ Läckberg!)
#1 - - A:

Hahaha! Typiskt dig :-))

#2 - - Malin:

Gud så romantiskt... Jag dör vill höra mera

#3 - - Josefin:

Ser fram emot att läsa part 2:)

#4 - - Mibb!:

Åhh han är så romantisk!!! Vill höra part 2! (även fast jag hört hela storyn tidigare) =)

Upp