Palolem ♥

Hej kara vanner! Ursakta daligt bloggande, men internet har spokat pa min dator sa far anvanda var stationara istallet utan de svenska bokstaverna..
 
Tankte bjuda pa en bildbomb fran vart favorit stalle i Goa, Palolem beach. Jag har varit pa manga holidays och beacher i mina dagar, men detta stalle var verkligen nagot utover det vanliga. Palolem ar magical. Inte lika 'pretty picture postcard' som tex Thailand, utan nagot helt annat. Har aldrig varit pa ett coolare stalle. Folket, maten, stranden, partyt, stamningen, ALLT. Det var inte alls turistigt som jag forestall mig, utan en lagom mix mellan Indier, Europeer och Amerikaner sa som 'season stayers' och yoga instruktorer. Sedan var vi ju dar i borjan pa sasongen sa det var lugnare an i December tex. (Har blivit rekommenderad att inte aka dit i Dec)
 
Vi spenderade tiden i Palolem med att slappa, sola (jag ar sa brun sa jag ser smutig ut), ata sjukt god och billig mat (de flesta maltider kostade max 25 sek!) och dricka cocktails under solnedgangen med sand mellan tarna... Jag tranade aven yoga i jungeln och gick pa Indisk matlagningskurs...
 
Boendet var sa billigt att det nastan var ett skamt. Vi bodde i ett av de battre beach hutsen for vi ville ha en hyffsad sang och air con (det finns inga hotel med pool, bara simpla beach huts, precis vad vi ville med den har resan) och vi betalde ca 350 sek per natt! (Vara vanner vi traffade dar bodde for 50 sek per natt sa det finns billigare alternativ!) Verkligen inget lyx och flard, kan nog jamfora boendet med en lekstuga ;-)
 
I Palolem har de aven ett sa kallat 'silent disco' i jungeln. Det var ett gang engelsman som bor i Goa som startade 'silent disco' eftersom de var trotta pa att festen alltid slutar att 11pm (man far inte spela music efter 11 i Palolem). Sa pa det har 'jungle partyt' har alla party glada manniskor horlurar pa sig, det finns tre olika dj's pa scenen som spelar olika typer av music sa man kan bara valja kanal efter humor eller sang ;-) SJUKT ROLIGT VAR DET!! Tar man alltsa av sig horlurarna ar det alltsa knappttyst, bortsett fran ljudet av dansande flipflops och folk som drunkenly sjunder med i refrangerna! Det var nog arets fest!
 
Den har resan kommer verkligen bli ett minne for livet. Vi larde kanna nya manniskor som vi redan hunnit traffa har i London sedan vi kom hem. Ahhh vill tillbaka nar jag ser bilderna....
 
 
 
Upp