Essex & Suffolk

I helgen bestämde vi oss spontant för att åka på en liten utflykt. Destinationen blev Coggeshall, en liten by (läs håla) i Essex ca 1,5h utanför London. Precis lagom distans för en sådan som lätt blir uttråkad i bilen! Vi checkade in på White hart hotel, som är ett jättefint gammalt pub hotel. "The village" var jättefin och pytte liten, med pastell färgade små hus och typ två pubar (varav en vi bodde ovanför), en hund klippnings butik (som hetter "Oh my dog!", tyckte det var lite kul), någon present butik och en motsvarighet till Lantmännen. Dock regnade det cats and dogs heeela kvällen och natten, har aldrig sett mer regn under mina 5 år bosatt i UK, så vi kunde tyvärr inte lämna hotellet förrens dagen efter. Fast det gjorde inte så mycket. Vi gjorde det de flesta skulle gjort i samma situation och intog baren (what else to do!?). Vi åt en god middag och sov som två små barn i den skönaste hotell sängen ever. 
 
 
I söndags åkte vi vidare till en annan liten by (även detta en håla) som heter Lavenham som ligger i Suffolk. Hur söta är inte husen? Det ser ut som om en av mina preschool kids har stått för dekorationerna ;-)  Där tog vi en fika i äkta Engelsk anda inkluderat scones och homemade lemonade och besökta deras lokala farmers market. Det var NÄSTAN så man drömde om ett hus på the English country side.. alla är så trevliga och man lär känna alla i byn så mysigt.. Sedan kom jag på varför jag lämnade min lilla by där jag kommer ifrån och var ganska så glad att komma tillbaka till våran zon 1 apartment i London ;-) 
 
Om ni vill besöka Lavenham så rekommenderar jag verkligen hotellet The swan. Såååå fint hotell kolla in hemsidan! 
 
Upp