Sweden is just around the corner...

Om man saknar Sverige finns det en del ställen här i London man kan gå till för att få lite hemkänsla. Svenska skolan, svenska kyrkan, Scandinavian kitchen, fika, nordic café, eller totally swedish. (Finns det fler?)
Igår var en sådan dag så jag tog med mig min kära vän Caroline till Scandi kitchen (det ligger bakom top shop på oxford street kan man säga) för en vanlig hederlig FIKA. Jag ÄLSKAR att fika synd att den kulturen inte finns här i London...visserligen har man afternoon tea här men det går man ju inte på varje vecka direkt eftersom det är svindyrt, och är man hemma hos någon får man alltid bara en kopp thé inget fikabröd, kakor eller liknande...nä tacka vet jag att fika hos Farmor, där finns det ta mig fasen ALLT.
För att komma till saken så var vi på scandi kitchen, hade en mkt mysig fika, jag köpte även med mig lite nödvändigheter hem, såsom vanlijsås och nyponsoppa. (Lingon kostade £9!!!) Jag måste säga att det jag saknar mest med Sverige förutom familj & vänner är maten, så som bröd och ost är inte alls lika gott här. Nä nu blev jag galet sugen på att baka något svenskt för eftermiddags fikat...haha jag börjar bli gammal..
| |
Upp