one new change

Igår promenerade jag och Steve bort till One new change (nya shopping centret vid st paul's), det tog knappt 20 minuter att gå dit. Jag hade en hel lista av grejor jag skulle köpa (ALLT incl skor, byxor, jacka, tröjor.....) men såklart hittade jag inget mer än en fjuttig liten tröja på topshop. Så typiskt när man väl var shopping sugen.. Steve däremot som inte skulle köpa någonting köpte i princip en helt ny garderob, vilket gjorde att jag blev på ännu sämre humör haha.. (ni känner väl igen känslan när man inte hittar någonting..) Men humöret vände ganska så snabbt när vi upptäckte att det fanns en rooftop bar/restaruant (Madison) på taket med helt underbar utsikt över London! Vi skulle bara ta en drink men vi stannade i flera flera timmar och hade the best time!! Bästa och trevligaste kvällen på mycket länge! Rekommenderar verkligen Madison, de hade inte bara en fab utsikt utan även hyffsade priser då de flesta rooftop barer i London (vertigo 42, Hilton hotel, coq d'argent, kensington roof garden, Aqua etc) är väldigt overpriced. Efteråt åkte vi på våra kompisars leaving drinks i east London..(de flyttar till Sidney nästa vecka..boohh!) Hade en trevlig kväll men blev trött ganska så tidigt, men så går det om man börjar dricka vin klockan 3..
Utsikten ser kanske inte mkt ut för världen på bilden men man såg ända bort till big ben, london eye och battersea powerstation! Ett måste att ta mina svenska besökare på en drink efter en shopping runda! :-)
| |
#1 - - jenny:

Åh, jag tycker det shopping centrumet är så tråkigt. Brukar vänta på min sambo där ibland när jag möter upp honom efter hans jobb, men hittar aldrig någonting.

#2 - - Anonym:

ja vet utbudet är ingen hit, men om man inte orkar åka till oxford street och trängas med turister så är det skönt att gå på one new change där det är i princip folktomt.. de har ju iaf topshop, reiss, mango, h&m, banana republic tex.. :-)

#3 - - Stina i London:

Amazing, tack for tipset :) xxx

Upp