SKIT OCKSÅ!!

Har så mycket i skolan så jag hinner knappt att andas!!! Som vanligt med andra ord. Jag beundrar verkligen de som pluggar såhär i 5 år.. hur orkar ni? Antar att man kommer in i det så småningom.. Har för övrigt haft en skit dag. Min tutor berättade att det kommer att ändra utbildningen jag går till hösten så det som jag tänkt läsa nästa år (på 1 år) har nu ändrats och är 2 år fulltime. Alltså blir allt sammanlagt 3 år fulltime. Level 2 som jag läser nu i 1 år fulltime ska också ändras och bli 2 år. (Fast inte min klass för vi är sista som får göra de på 1 år) FY FAN det hade jag inte räknat med. När jag gjort färdigt detta året så kan jag få jobb som teacher/classroom assistant med barn upp till 16 år, men kan alltså inte bli en proper "preschool teacher" om jag inte läser ytterligare 2 år.... åhhh så jävla irriterande!!! Jag behöver ju inte bestämma mig nu om jag ska läsa 2 år ytterligare, men det är värt att tänka på.. Fast bara tanken på det får mig att spy!!! Men vem vet, jag kanske hittar ett teacher assistant jobb som jag trivs jättebra med..... tänk positivt......
| |
#1 - - Oh So Glam:

Så irriterande att utbildningen förlängs, om man tidigare fått samma examen på kortare tid. Men om det är till någon tröst, så går faktiskt tiden fort även som studerande!



Jag har redan hunnit läsa 3,5 år på universitet och jag är bara 23. Kommer ha läst 4 år när jag tar examen. Känns galet, vart tog tiden vägen?

#2 - - Jenny:

Tänk positivt, här i Sverige måste man plugga i MINST 4.5 år om man vill bli lärare för 16-åringarna! Dessutom kanske du hittar ett jättebra jobb redan efter detta året :) Gillar din blogg!

#3 - - Malin:

Om du har rad gor klart det nu medans du kan for belive me det ar inte lattare Att plugga med 2 sma barn hemma ;) kram malin

#4 - - Julia:

Sanky, det är bara ett år extra. Det fixar du! Jag lovar att du inte inte kommer ångra dig när du väl är färdig!

Upp