Happy days

Vill inte påstå att jag är speciellt troende, jag tror på apan men också på änglar. VEM det än nu var som gjorde min dag. TACK!!! 
En annan sak som jag är väldigt glad över är att två av våra vänner (par) har förlovat sig inom loppet av 3 dagar! Rob & Katie och George & Victoria, Stort grattis!! Tycker det här med förlovning är en mycket större grej här i England. Här går mannen ner på knä och firar (vilket är förlovningen), sedan gifter man sig oftast inom loppet av 1 år. I Sverige däremot "pratar" man om det i ett par år, sedan säger man "kan vi inte förlova oss nu", och gifter sig flera år därefter.. detta är bara min åsikt men jag tycker det är sjukt oromantiskt, jag tycker bäst om den engelska traditionen när killen FRIAR (utan att man har pratat om att förlova sig) och redan köpt ringen. Dock gäller det ju att han vet vilken smak man har annars kan det sluta i katastrof haha! 
Så nu har vi 2 bröllop att se fram emot i sommar!!! ROLIGT!!!!!
| |
#1 - - Julia:

nu ligger steven risigt till ;)

#2 - - Sofia:

Konstigt, så har jag inte upplevt att det funkar i England. Både jag och min sambo och flera av våra (helengelska) vänner har varit förlovade i många år utan att gifta oss. Och ingen av männen har gått ner på knä utan det har varit ett gemensamt beslut. Men det kan ju säkert variera. Din pojkvän och hans vänner kommer kanske från ganska välbärgade familjer och där brukar traditionerna vara lite mer "gammalmodiga". Men visst, det är väldigt romantiskt:-). Trevlig blogg förresten!

Upp