prat..

Har suttit och sorterat mina photoalbum. Det tog sin lilla tid vill jag lova. Jag har bilder från i princip varje dag (helg om inte annat) sedan september 2007. Alltså de senaste 3 åren. Fast jag började blogga 2005, när jag gick andra året på gymnasiet. Men en dag blev jag trött på bloggen och raderade den. Det ångrar jag idag, det hade varit kul att läsa.

Det som jag tycker är kul med att blogga är att man kan dela med sig av sitt liv till complete strangers.. haha, nej,.. men tycker det är kul att kunna inspirera tjejer framförallt att våga följa sina drömmar. Jag tror att jag har en hel del läsare som vill göra liknande saker som jag gjort/gör efter studenten. Vill man bo kvar där man kommer ifrån, fine, gör det ,och klaga inte. Vill ni resa eller kanske flytta utomlands, do it. Ingen kommer göra det åt er. Ok, det är lätt att vara kaxig nu 3 år senare, ni anar inte hur rädd ja va innan jag flyttade. Min engelska SÖG. Min värsta ämne i skolan. Jag hade G (MINUS) i både engelska A och B. Min eng lärare ville ge mig IG först men lyckades få godkänt på nationella. Det hade varit kul att träffa henne nu, jag hade pratat omkull henne efter en mening ;-)


Kom ihåg en lite rolig sak för några veckor sedan...Jag och Ida Kinsch gick en kurs i skolan som hette "alternativ medicin" då vi en lektion fick prata med en "spåtant", eller prata och prata, hon gick runt i klassrummet och "spådde" varje elev. Till Ida sa hon att "du kommer ändra ditt val av yrkesval på högskolan och senare börja plugga till något annat" . Till mig sa hon bara "Det enda jag kan säga är att du inte kommer bosätta dig i Sverige". Jag är ganska skeptiskt till "spåtanter"... men i detta fallet stämde det, synsk eller chansning. Ida ändrade sitt program på högskolan efter 1 år, och min historia vet ni ju redan ;-)

Oj va jag babblade på nu... det är kaffet som slagit in.


English breakfast på en mysig pub i Soho i juli.
| |
#1 - - Georgiiie!:

hoho!

Ja det kunde man aldrig tro! eller jo förresten att du skulle bo utomlands o lyckas på ett o annat sätt var ju givet o att ja nu har bytt känns rätt bra, o att det faktiskt troligen VAR MENINGEN! Nu behöver ja ju inte grubbla mer på om ja valt rätt eller inte!

Saknar dig sankan!

Puss

Upp