english? swedish?

Efter att ha bott i USA i 1 ar och UK i 7 (!) manader sa har jag verkligen forbattrat mig engelska... har kommit till de stadiet nu nar jag blandar ihop sv och eng.. ett exempel ar nar vi var i  liftkon i Verbier..:

jag: steve! They are swedish!! Listen! Swedish!!
Steve: Who?
jag: behind us!! Haha! Caroline! They are swedish! It is so fun to listen!
Steve: Sandra they are not Swedish..they are english.
jag: what?

Det var inte forsta gangen de hande.. har hant i London flera ganger. Eftersom de bor sa manga "utlanningar" i London sa hor man inte engelska overallt. Ibland om jag hor en engelsk talande person pa bussen tanker man "oh coolt, vi pratar samma sprak! Svenskar finns ju overallt i den har stan" Lite knepigt att forklara det dar men man blir helt snurrig i huvudet ibland och vet inte vilket sprak som ar "sitt". Jag minns nar jag precis flyttat till the states och en del kompisar sa efter 3 veckor "jag tanker redan pa engelska".. for mig tog de 1,5 ar! Nu tanker jag pa engelska men om jag ska prata svenska far jag "oversatta" i huvudet forsat 2 meningarna innan man tanker pa svenska igen. Helt knappt!

Ska bli skont att aka hem till SVERIGE nasta vecka!

| |
Upp