Foundations!


Jag har provat många foundations genom åren, men tror jag hittat mina favoriter som jag tänkte tipsa om! Har använt M.A.C foundation spf 15 nu i ett halvår, de har hittills varit den bästa. Men nu vette tusan om jag inte tycker att Revlons är bättre! Den är precis lagom täckande, utan att det ser ut som en mask i fejsen. Den passar mig utmärkt, får näst intill porslins hy av den! + Är också att den kommer i 3 olika nyanser per flaska... man har ju faktiskt inte samma färg i hela ansiktet så man kan blanda lite.  


 13.69 pund (ca 177 kr)



mac-selected-moisture-blend-spf15.jpg

M.A.Ccolon Select SPF 15 Foundation 18.60 pund (ca 241 kr)

Hela förra året använde jag ID bare minerals... Man har ju hört att det är bra om man har "problemhy" etc, och att det inte täpper igen porer etc. 

 Men efter utbildningen när jag lärt mig allt om alla olika sorters foundations så tycker jag är mineral puder är skitdåligt. Visserligen är det bara mineral produkter vilket är bra för hyn, men det ger ett "glitter shiny" resultat.. det är bra pigment så den täcker bra, men jämnar inte alls ut huden om man har finnar tex. ID bare minerals är bra för de som har perfekt hy (som inte behöver täcka något utan bara vill ha lite "glow" i ansiktet.) 

 


mac-face-care-30ml-1oz-mineralize-satinfinish-foundation-spf15-nc30-women.jpg

 

 Mineralize Satinfinish SPF 15 Foundation 19.57 pund (ca 254 kr)
Rekomenderar denna mineralize  foundation från MAC för den som har lite sämre hy. 


Ett annat tips jag kan ge er... TVÄTTA BORSTARNA!! Jag vet flera stycket som ALDRIG har tvättat sina borstar, och använder samma svamp hela tiden... vet ni hur mycket bakterier det finns i borstar/svampar?! Jag tvättar alla mina borstar minst en gång i veckan (balsam går bra), och byter svamp 1-2 gånger i veckan. Min hy har blivit nästan helt perfekt sedan jag började göra det... annars borstar man ju bara runt bakterierna i ansiktet.. och vägen till vacker hy har inte med "mineral puder" att göra. Ni kan använda täckande foundations, bara ni använder en ansiktskräm under, och tvättar bort allt smink innan ni går och lägger er! =)

Hoppas ni fick några tips nu! 


| |
Upp